donderdag 5 maart 2009

Balans - Wim Wieringa


Woensdag gehaktdag, donderdag schaatsdag, zondag hardloopdag en waar, o Marli Huyer, blijft de rustdag? Die was er niet afgelopen voorjaars‘vakantie’. Ik heb mijn energie verdeeld over het maken van de tekst over de minor “Leefstijlcoach” voor de minorcatalogus, het afwerken van een stel bronzen wielrenners voor een sportieve oud-directeur van de Halo, het oppassen op kleinzoon Siemen (zeer ontspannend), huishouden op de dagen dat mijn vrouw werkt, het restaureren van het beeld in de pauzeruimte van de Pabo, een middag klussen in het huis van mijn dochter, het plaveien van mijn voortuin en natuurlijk sporten. Overigens heb ik donderdag het schaatsen omgewisseld voor vroeg hardlopen op het strand, want Siemen kwam een extra ochtend bij ons over de vloer. Geen van de werkzaamheden zijn af, dus dat is aardig in balans. Tijdens de koffie heb ik zitten kijken hoe ik de indeling van mijn atelier kan veranderen, maar die gedachten zal ik verdringen teneinde de balans tot aan de zomer niet te verstoren.

Ik ben in deze vakantie een kilo afgevallen; was niet nodig, want ik woog maar 76 kilo bij een lengte van 187 cm. Ik verbruik dus eerder teveel calorieën dan te weinig. Die 5 km CPC is ook helemaal niet nodig om mijn leefstijl te verbeteren, eigenlijk zou het zelfs beter zijn die zaterdag geheel rust te nemen.

Waarom dan toch met het lectoraat meedoen met de CPC? ………Uitdaging. We hebben elkaar lopen uitdagen. En een heel klein beetje het goede voorbeeld geven, wat in mijn geval alweer niet klopt. En natuurlijk is het gewoon leuk om samen te sporten. Dat doe ik met het schaatsen en het hardlopen op zondagochtend met koffie toe ook. En het werkt, want je houdt elkaar op gang.
Dus hebben we gekeken met de kenniskring of we na de vergadering op woensdag 11 maart samen een laatste training kunnen houden vanuit de Halo. Dus Pim als je terug bent, je bent van harte welkom voor een training in de frisse zeelucht.

En dan echt twee dagen mijn rust pakken, want na de CPC op zaterdag kan ik mijn kornuiten op zondagochtend niet in de steek laten. Kijken of ik zondagmiddag weer in balans ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten