woensdag 11 maart 2009

Extra training door kapotte brommer - Herre Faber

Hoe groot is de kans dat een goed onderhouden electrische bromfiets stuk gaat en je er niet mee naar school kunt rijden? Mijn schatting is: 1 op de 1000 dagen. Het is dus slim om een reserve brommer te hebben. De kans dat deze stuk gaat is ook 1 op 1000. Hoe groot is de kans dat ze beide tegelijk stuk gaan? Daarvoor moet je de beide kansen vermenigvuldigen, wat 1 op 1 miljoen dagen oplevert. Met andere woorden: Gemiddeld zal het 1 keer in de 3000 jaar voorkomen dat beide brommers gelijktijdig stuk gaan. Zelfs de deltawerken hebben een grotere kans om weg te spoelen, maar mij is het afgelopen maandag overkomen. Het effect hiervan is dat ik nu de hele week naar school moet fietsen! Dat betekent extra training. Weliswaar geen looptraining, maar toch. Of zou ik hierdoor juist overtraind raken? We zullen het zien aanstaande zaterdag. Ik hoop maar dat ik sneller ben dan mijn baas.

3 opmerkingen:

  1. Je "baas" fietst al 12 jaar naar z'n werk, daardoor hoeft hij voor z'n conditie niet mee te doen aan de CPC. Ik fiets ten tijde van de CPC heerlijk rustig over de heide in Drenthe, dus je bent vast sneller.
    Maar, toch heel veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij terugkomst van mijn weekendje weg natuurlijk meteen op de CPC site gekeken (www.fortiscpcloop.nl/). Respectabele tijd Herre, gefeliciteerd! Pim Breebaart was nog wel een paar minuten sneller, maar ja, je hebt altijd “baas boven baas” natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen